Een warm begin van 2014

9 januari 2014 - Varkala Beach, India

Ongelooflijk wat vliegt de tijd; we zitten alweer 6 weken in Incredible India waarin we alweer heel veel gezien en gedaan hebben.

Het begon natuurlijk allemaal met de prachtige Taj Mahal in Agra. Het is waar wat ze zeggen; je moet dit gebouw gezien hebben. Ook het feit dat het voor de liefde gebouwd is, maakt het heel indrukwekkend.

Vervolgens zijn we vanuit Delhi naar Chennai aan de oostkust van India gevlogen. We zijn gelijk doorgereisd naar het vissersdorpje Mamallapuram waar we met bewondering gekeken hebben naar het leven van de vissers op het strand en op de zee. Stoere mannen die uitvaren door de woeste branding op zoek naar grote garnalen en kleine zilveren visjes. Helaas was het strand niet al te schoon, maar we hebben een dag de handen uit de mouwen gestoken en samen met de lokale bevolking en andere toeristen vuilniszakken met rotzooi opgehaald. Het eerste vrijwilligerswerk is een feit!

Inmiddels heeft di mama van Hiske, Irene, samen met haar koffer vol met lekkernijen van de decembermaand zich aangesloten bij onze reis door Zuid India. We zitten nu nog aan de worteltjes van marsepein en pepernoten, heerlijk!

Wij hebben er 10 pittige dagen opzitten; in korte tijd hebben wij 4 verschillende plaatsen in Tamil Nadu bezocht met de meest mooie, grote, heilige en gekleurde tempels van India. In 1 tempel stond zelfs een echte olifant die ons alledrie heeft gezegend precies met z'n slurf op het midden van ons hoofd. Het voelt een heel stuk beter!

Duizenden hindoe's komen iedere dag op de tempels af om hun goden te eren; mannen in blote bast met hun longhi aan, vrouwen in mooie sari's en kinderen met zilveren enkelbandjes. Het is werkelijk geweldig om deel uit te mogen maken van dit dagelijkse ritueel.

Na deze dagen in de hectische steden hebben we even rust gevonden in Varkala beach. Tja zon, zee strand, heerlijk eten (His weer blij!), yoga, massage, hardlopen, wat wil je nog meer? De reis gaat over 2 dagen verder naar de backwaters van Kerala.

P.S. Mijn verjaardag, gevierd in Pondicherry en gehoopt op veel vuurwerk, was voor het eerst van mijn leven in een hotelkamer, maar wel een versierde hotelkamer met de mooiste vrouwen van mijn leven, veel kado's en een biertje, een mooi begin van het nieuwe jaar!

1. Rosalien:
    9 januari 2014
    Heerlijk, iedere keer weer ff wegdromen bij jullie verhalen en foto's :-))
  2. Judith:
    9 januari 2014
    Alsnog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    En wat ziet het er toch weer prachtig uit. Geniet ze weer.
  3. Sigrid:
    10 januari 2014
    Nog van harte gefeliciteerd en nog veel reislust en plezier! Ze zijn weer prachtig, die foto's, met bijbehorende avonturen!
  4. Eugene Wijnhoven:
    15 januari 2014
    Ik ontdek nu pas (weer) jullie blog. Wat een mooie schrijfstijl. Al eens gedacht aan bijdragen schrijven voor reisbladen/-sites? Inderdaad indrukwekkend wat je beschrijft en toont.
    Blijf vooral genieten!
  5. Albert:
    15 januari 2014
    wat blijft het een mooie reis en zo bijzonder om jullie te volgen
    groetjes
    albert
  6. Erika:
    18 januari 2014
    Jullie ook een heel mooi 2014. Ik was nieuwsgierig waar jullie nu zijn. En voilà: India! Geniet er vooral van. Maar volgens mij zit dat wel goed.