Machu Picchu binnen bereik

26 juni 2014 - Cusco, Peru

Jaaaaaa, het is bijna zover; morgenvroeg vertrekken we voor een 5-daagse wandeltocht in de buurt van Cusco om op 1 juli uiteindelijk bij Machu Picchu uit te komen (shit, shit we missen weer Nederland.....). Deze Salkantay trek moet echt fantastisch zijn en we hebben hoge verwachtingen van onze gids, kok en de lastpaarden gezien de goede scores van onze reisorganisatie op Tripadvisor!

De afgelopen week hebben we onze batterijen in het gezellige en mooie Cusco opgeladen; veel geslapen, zalig gegeten, regelmatig voetbal gekeken en genoten van het festival Inti Raymi. Met dit festival wordt het begin van de zomer gevierd en dan is het een volle week genieten van de mooie Peruanen in de prachtigste kostuums, vuurwerk, indrukwekkende muziek en veel gebraden cavia's.

Om Cusco te bereiken hebben we wel wat moeten doorstaan: 14 uur hangend in iedere bocht op de 2de verdieping van onze luxe nachtbus en His heeft voor het eerst iedere bocht bewust meegemaakt, terwijl ze anders als een mol onder zeil is. Jullie snappen, in Bolivia wordt de Andes alleen nog maar met een vliegtuig bedwongen!

Na onze fijne tijd aan het strand in Mancora, zijn we via verschillende stadjes met archeologische opgravingen langzaam naar het zuiden afgereisd. Wat wij beiden niet wisten is dat de hele kuststrook van Peru woestijn is en dat je via de hoogste zandduinen ter wereld bij geweldige bergketens zoals de Cordillera Blanca, Negra en Huayhuash aankomt.

We zijn goed voorbereid voor morgen; de Peruaanse sjaals, mutsen, handschoenen en lange onderbroeken zitten al in de rugzak, maar die hebben we de afgelopen dagen ook al 's nachts aangehad. Dit belooft nog wat voor de laatste 2 maanden.... De nieuwe voorwaarde voor de aankomende hostels is naast een hete douche nu dus ook een verwarming.

1. Jeroen:
    27 juni 2014
    Tss, pechvogels dat jullie zijn dat jullie het Nederlandse voetbal moeten missen. Maar ja, wij missen dan weer Machu Picchu, Cusco, Inti Raymi, etc. etc.. Als ik mocht kiezen, zou ik wel weten wat ik ging missen...........
    Lekker blijven genieten van al die kleurigheid op wat nu lekker een top-ervaring is!

Groeten,

Jeroen
  2. Ton:
    Hallo meiden,
    het wordt steeds moeilijker om in een paar woorden te schrijven hoe ik toch alles mee beleef maar het is toch weer een mooi reisverslag .
    En de foto's daar geniet ik ook weer van .
    Liefs Ton en de groetjes van Oma.
    p.s
    O ja Lijn binnenkort zie je een zak centje verschijnen van Oma op je rekening natuurlijk voor samen ik ga dat in het weekend regelen dus kunnen jullie lekker uit eten gaan b.v.
  3. Gert-Jan Jacobs:
    27 juni 2014
    Tjonge, tjonge wat een mooie foto's en mooie mensen. Besef door jullie verhalen en foto's dat de wereld meer is dan Nederland en dat er meer is in het leven dan werken. Dank hiervoor! Geniet de komende maanden nog van jullie wereldse trip. Lieve groet van mij...
  4. Dick en lies:
    30 juni 2014
    Wat een leuk verhaal over de zonnewende in Cusco en wat een mooie foto's. Ik heb er een paar overgenomen om te bewaren. Groetjes pappa en mamma.
  5. Ron de Kluis:
    11 juli 2014
    11-07-2014
    Hallo Marjolijn en Hiske,
    Vanmorgen op de koffie bij Harrie heb ik Wendy en Margriet gesproken. Meteen naar jullie gevraagd. Kreeg jullie reisblog doorgemaild. Zet mij aub ook op jullie lijst. Fantastisch zoals jullie het doen. Vorig jaar heb ik met Marianne een maand door Peru en Bolivia getrokken, dus jullie foto's riepen weer fijne herinneringen op. Daarvoor dank. Hoe smaakte de cuy, cavia? Kom bij ons langs (en binnen) als jullie weer terug zijn.
    Groeten, Ron en Marianne