Two ladies and a man

8 december 2013 - Delhi, India

Het lijkt het begin van een nieuwe tv serie, toch is het reality: wij samen met Stan twee weken door het mooie Nepal. Hij viel met zijn neus in de boter; Hiske de tourleader, had alles tot in de puntjes geregeld en vanaf dag 2 begon het programma letterlijk en figuurlijk te 'lopen' met een mooie trekking van 5 dagen door de Kathmandu Vallei. De Himalayatoppen vergezelden ons iedere dag en de vergezichten van het rurale leven waren adembenemend. Stan keek zijn ogen uit bij het zien van dit simpele, maar rustgevend leven, waar mens en dier door elkaar heenscharrelden.

Een van de hoogtepunten was het aanschouwen van de ceremonie in het Namo Buddha klooster, boven op de berg, ver weg van alles en iedereen. Twee uur lang hebben wij samen met honderden monniken en nonnen gegeten en gedronken terwijl men continue bleef doorzingen en prevelen, kippenvel.

Na de wandelweek was het tijd voor rust en ontspanning en waar kan dit beter dan in Chitwan National Park. De busrit ernaartoe was wederom billenknijpen, 7 uur hobbelen langs diepe afgronden en ravijnen, maar de beloning mocht er zijn; lounge tentjes langs de Raptirivier gevuld met krokodillen en uitzicht op de jungle. Natuurlijk zijn we ook op zoek gegaan naar wat 'wild' en werden rijkelijk beloond met een neushoorn, een olifant, apen, krokodillen, pauwen en herten. Voor het bewijs zie de foto's.

Het vertrek van Stan was emotioneel, het was niet alleen de gezelligheid die we gingen missen, maar ook een stukje Nijmegen. Ook voor ons waren dit 2 mooie weken om een prachtige en fijne tijd in Nepal af te sluiten. De dag van de verkiezingen viel uiteindelijk erg mee en heeft ons verder niet in de weg gezeten. We zitten inmiddels in India en vliegen morgen naar het zuiden. Hier zullen wij ons gaan buigen over 'Nepal in een notendop'.

1. Stan:
    10 december 2013
    He His en Lijn, wat een leuke foto's!
    We hebben het er al uitgebreid over gehad tijdens de twee weken, maar het was fantastisch en fijn met jullie! De twee weken waren ontzettend gezellig, eerst actief en daarna super relaxed en chill, maar waren helaas veel te snel voorbij (ondanks de stank en vervuiling in Kathmandu etc).
    Ik heb ook weer erg genoten van jullie welbekende spontaniteit (zo is mijn aankomst op het vliegveld de gehele aankomsthal niet ontgaan door alle opgewondenheid van jullie hahaha), de prachtige natuur, de moderne middeleeuwse dorpjes, het boerenleven waarbij we soms dwars door akkers plotseling voor een klein oud vrouwtje op het erf opdoken, alle kleine geduldige 'overlegjes' over hoe jullie het beste in India van A naar B zouden gaan reizen, het overleg tijdens het eten wat jullie allebei zouden gaan bestellen om het vervolgens iedere keer de borden te delen en het eten over te hevelen...

Al met al heb ik erg genoten en hoop dat jullie ook de komende maanden in India, Sri Lanka en Zuid Amerika nog een fantastische periode zullen beleven en waarvan jullie erg genieten. Wie weet tot over een tijdje ;-)

groetjes stan
  2. Ton:
    11 december 2013
    Lieve Lijn en Hiske,
    ik heb zojuist bij mij thuis de laatste foto's gezien en het reisverhaal gelezen.
    Wat een grote krokodil.
    Want ik heb nu ook internet voor de kleinkinderen genomen alleen ik maak er zelf geen gebruik van .
    Het is leuk dat ik jullie via de PC van Ome Ton kan volgen.
    Het is op dit moment mooi winter weer al 2 dagen zon.
    Het allerbeste en veel iefs . Oma xxx.

Ik heb het natuurlijk ook gezien en gelezen .
    Prachtig.
    Gauw weer een keer Skypen.
    Ton xxx