Spanning in Nepal

16 november 2013 - Kathmandu, Nepal

Zowel omdat ons eerste bezoek, Stan, over 2 uur aankomt in Kathmandu alswel dat de verkiezingen in Nepal voor de deur staan en we al bijna 2 weken vastzitten in de drukke hoofdstad. Dinsdag 19 november worden hier na 5 jaar weer verkiezingen gehouden en dat gaat niet zonder slag of stoot. Je hebt voor- en tegenstanders en de laatste groep doet er alles aan om de verkiezingen te boycotten. Zo ligt al bijna een week het openbaar vervoer plat en de bussen die wel proberen te rijden zijn regelmatig doelwit van bommen; gelukkig geen grote jongens, maar toch genoeg om een bus uit te branden.

We hadden de hoop dat we de stad nog wel uitkwamen, maar bij nader inzien leek het ons toch verstandiger om de bescherming van de toeristenwijk Thamel op te zoeken en rondom het hotel te verblijven. Gelukkig kunnen we hier elke dag yoga-en, in de zon zitten, lekkere broodjes eten, lezen en de vele winkeltjes bekijken. Tot nu toe hebben we nog niet veel gekocht, maar we kijken uit naar de rugzak van Stan waar in ieder geval een pak drop inzit!

In de tussentijd hebben we ons visum voor India kunnen regelen en zoals het er nu uitziet vliegen we op 2 december naar Delhi. Daarna pakken we de trein naar Agra en en gaan we dan toch echt de prachtige Taj Mahal zien. Geweldig we kijken er naar uit! Ook vinden wij het heel leuk om na 2,5 maand Nepal weer verder te gaan en het heftige, maar indrukwekkende India te bezoeken.

Als je ons interview met Backpackgek nog niet hebt gelezen, klik hier voor ons verhaal.

1. Irene:
    16 november 2013
    Hallo lieve His en Lijn, prachtige foto,s weer.
    Ben helemaal jaloers dat jullie Kumari in het echt gezien hebben.
    Ben al drie keer in Kathmandu geweest maar heb haar nog nooit gezien, heel bijzonder!
    Heel veel plezier met Stan, liefs Irene.
  2. Gert-Jan Jacobs:
    16 november 2013
    Dag Hiske en Marjolijn, leuk om weer wat te zien en te lezen van jullie prachtige reis. Hier kabbelen de dagen, met van tijd tot tijd regen en guur weer, voorbij. Jullie beiden aan de andere kant van de planeet, geniet van al het prachtige om je heen. Het zijn ervaringen die je nooit zult vergeten. Lieve groet, Gert-Jan
  3. Patricia Witkamp:
    17 november 2013
    Hallo helden,
    Fijn om weer te lezen wat jullie beleven... Hier guur weer en korte dagen x pas goed op elkaar, groet
    Patricia
  4. Carla:
    17 november 2013
    Weer prachtige foto's ladies, en pas inderdaad goed op elkaar. Hier is het al weer schoenen zet tijd...pepernoten mmm
  5. Frank:
    29 november 2013
    Lieve meiden,
    Af en toe blader is jaloers door jullie prachtige foto's. wat hebben jullie een geluk met het weer en met de vergezichten!
    Blijf gezond en geniet van elke moment!
    heel veel liefs, Frank
  6. Herman Roovers:
    30 november 2013
    Hey Marjolein, jullie zullen wel niet dagelijks de reacties kunnen lezen. Daarom nu alvast: gefeliciteerd met je verjaardag!!!! groetjes Herman
  7. Ruben & Nadieh:
    5 december 2013
    "Backpackgek interviewt Hiske en Marjolijn"... Hiske en Marjolijn? Hiske en Marjolijn! En ik zit met m'n gedachten meteen weer in een knus coupeetje richting Beijing.

Ik heb me 't afgelopen uur vermaakt met het doorspitten van jullie geweldige reisverhalen met hier en daar een leuk puntje van herkenning. Soms duiken jullie nog wel eens op als we plannen, dromen en fantaseren over onze wereldreis.

Heel veel plezier tijdens de komende avonturen, jullie zijn gebookmarked! Groetjes,

Ruben & Nadieh