Van sushi tot hamburger

25 maart 2014 - Fort Lauderdale, Florida, Verenigde Staten

Na 10 maanden Azië was het een verademing om ons 2,5 week onder te kunnen dompelen in het moderne en rijke Japan en de Verenigde Staten alvorens we naar Zuid-Amerika vertrekken. Tokyo is een gave en hippe stad met veel wolkenkrabbers, apart geklede jeugd en heeeel veel eten, vooral sushi. Het is weliswaar geen mooie stad, maar de sfeer is super goed en de stad bruist enorm. Wij hebben dan ook 4 dagen met een big smile rondgelopen. Ook hebben wij in deze dagen even aan de winter geproefd; met sneeuw in Nikko, een Nationaal Park 2,5 uur met de trein van Tokyo. Daar bleef de kou dan ook wel bij, want in Californië was het gewoon weer 25 graden

In Los Angeles stond onze compact budget auto klaar en Lijn scheurde alsof het niets was meteen de Highway op richting het gokwalhalla: Las Vegas. Wat een over de top stad is dit! Alles, maar dan ook echt alles is glitter en glamour en je komt oren en ogen tekort. Heel Europa is nagebouwd: je kunt zelfs met een gondel over de Canal Grande in Venetië varen inclusief gondelier die zingt. Grote voordelen zijn dat het water absoluut niet stinkt en het kopje koffie op het San Marco plein ook nog betaalbaar is. Leve de Starbucks!

Aan de andere kant zie je hier de fastfood etende Amerikanen de hele dag in de casino's zitten in de hoop dat de jackpot dan eindelijk gaat vallen. Je hoeft het casino niet uit, want het hotel is het casino, 24 uur per dag. Dit beeld van de fastfoodketens heeft ons de verdere trip door Nevada en Californië achtervolgd. Zo aten wij iedere dag een salade bij de Mac: gezond, goedkoop en op iedere hoek te vinden.

Via de prachtige Nationale Parken, Death Valley, Sequoia en Kings Canyon, zijn wij het gezellige en energieke San Francisco binnengereden. Dit is een heel ander Amerika; veel slanke en sportieve mensen, verzorgde buurten met mooie huizen, veel groen en nauwelijks Mac's of Burgerkings te zien. Wij hebben ons hier geestelijk voorbereid voor de komende weken in Colombia. Woensdag zullen wij onze reis vanaf Bogota voortzetten. Wij zijn erg benieuwd wat Zuid-Amerika ons gaat brengen en hebben er veel zin in!

1. Ton:
    25 maart 2014
    Hallo Lieve His en Lijn,
    dit is heel wat anders dan in Europa fantastisch om het weer mee te mogen beleven de Foto's zijn ook weer gaaf.
    Misschien een idee geef als jullie terug zijn een Fotoboek uit met klein verslag ( denk dat het een kans van slagen heeft )
    Titel (2 meiden de wereld rond ).

Liefs Ton