Annapurna trekking

7 oktober 2013 - Pokhara, Nepal

Daar zijn we weer even! We hebben Pokhara sneller verlaten dan verwacht, omdat we zo'n zin hadden om de bergen in te gaan en daar zitten we inmiddels alweer 13 dagen. We zijn gestart met de bekende Annapurna Trekking en zijn helemaal onderste boven van het natuurschoon van Nepal. Wat een prachtige bergen, ravijnen, rivieren, bossen, rijstvelden en pakken sneeuw. Ook dit keer boffen we weer; we zitten in het voorseizoen dus de meeste stukken lopen we helemaal alleen samen met onze rugzakken (hetgeen zeer goed bevalt en zeker voor de toekomst meer mogelijkheden biedt).

We hebben de smaak te pakken en gaan naar alle waarschijnlijkheid ook nog de Annapurna Base Camp lopen; dit moet vooral goed zicht geven op de 4 Annapurna's die we tijdens onze pas van 5416 meter toch door het mindere weer gemist hebben.

Eind oktober volgen de foto's en een uitgebreider verslag van deze trekking. Uiteraard houden jullie ook nog 'China in een eierdop' van ons tegoed.

1. Jeroen:
    7 oktober 2013
    Tsjonge, het blijft toch geweldig om jullie verhalen te lezen. Blijf vooral rondtrekken: jullie de prachtige ervaringen, wij de mooie verhalen & foto's! : )
  2. Marjon:
    10 oktober 2013
    Hoi meiden,
    jullie hebben nog niks van ons gehoord tot nu, maar we volgen jullie op de voet hoor! En nu ik A.B.C. hoor noemen moet ik ff reageren: ik benijd jullie!! Mis de zonsopgang niet, daar knijpt je keel van dicht, zo onvoorstelbaar indrukwekkend! Hele dikke kus,
    Marjon
  3. Albert:
    13 oktober 2013
    Hoi Marjolijn

net weer terug van de Camino, krijg ik meteen weer zin om te gaan als ik jullie verhalen lees. Super dat je daar alleen met je rugzak kunt lopen, gewoon genieten.
    groetjes
    albert
  4. Evelien:
    15 oktober 2013
    hey lieve girls, ook ik volg jullie tot op de voet van alle mooie nieuwe (berg)avonturen die jullie beleven. Vooral bij dit gedeelte van jullie reis zit ik te smullen van de prachtige bergfoto's! Kan niet wachten tot er meer komt...Veel liefs en een omarming met kus
  5. Emiel Stevens:
    16 oktober 2013
    Ha Hiske,

Wat geweldig allemaal zeg... mooi mooi mooi... Nog veel genot en plezier verder!!!

Emiel
  6. Mathijs & Saskia:
    20 oktober 2013
    Lieve His en Lijn,
    Wat fijn dat jullie zo genieten van het mooie Nepal! Hebben jullie nog wat van Dashain meegekregen?
    En de Thorong La bedwongen!!! Jammer van het gebrek aan uitzicht (ik heb nog wel wat foto's). Ik heb destijds Cerro Fitz Roy volledig ge"mist". Maar succes met de herkansing. Ben benieuwd naar de basecamp trek en natuurlijk ook benieuwd naar de foto's.
    Dikke kus :)