Hello bambooooo?

15 augustus 2013 - Yangshuo, China

Deze vraag is ons de afgelopen 1,5 week in Yangshuo regelmatig gesteld en slaat op de vele boottochten die je op de Li of Yulong rivier kunt maken met een bamboevlot. Op het laatst zijn ook wij overstag gegaan uiteraard naast de duizenden Chinezen die ons voorgingen. We hebben de Nederlandse traditie hoog gehouden en zijn samen met 2 fietsen naar een oud dorpje gevaren waarna we door het prachtige Karstgebergte zijn teruggefietst.

Dit gebergte bestaat uit steile kalksteenrosten die als een soort kamelenbulten door het hele landschap omhoog rijzen en met veel groen zijn bedekt. Het doet heel tropisch aan en dit wordt versterkt door de vele insektengeluiden. De aapjes ontbreken echter, maar die zouden hier niet misstaan. Tussen de rotsen door vind je prachtige groene rijstvelden, oude dorpjes en het rurale Chinese leven. Echt een verademing ten opzichte van de grote, vieze steden die we inmiddels gezien hebben.

Helaas is het bij deze ene boottocht gebleven aangezien wij beiden geveld waren door de hitte (40+ graden) in combinatie met een buikvirus. We hebben dus vooral veel in onze kamer met airco doorgebracht. Het was even schakelen, maar de hittegolf zorgde ervoor dat je ook niets kon of wilde doen. Gelukkig biedt het toeristische plaatsje Yangshuo veel vertier en hebben we onze voeten op een knabbelbeurt getrakteerd; tientallen 'kissing fishjes' hebben hun buik rond gegeten van ons opgespaarde eelt. De foto's zeggen genoeg.... His is ook nog even met haar hoofd onder water geweest en zie het resultaat!

Over 5 uur stappen we in de trein richting Guangzhou, de voorlaatste stop voor Hongkong. We hebben heel veel zin om deze wereldstad te verkennen, maar daarover later natuurlijk meer.

1. Esther:
    15 augustus 2013
    Wat klinkt dat geweldig, natuur en krekelgeluiden.. En wie van jullie maakt die mooie foto's? Echt heel erg mooi!
    Dikke kus voor jullie, fijne treinreis
  2. Patricia Witkamp:
    15 augustus 2013
    Op naar Hongkong! Wat fijn steeds om jullie avonturen te lezen, lieve groet, patricia
  3. Carla:
    15 augustus 2013
    Fantastische belevenissen weer en foto's dames. En nu je laten onderdompelen in Hong Kong.

Enjoy

Carla
  4. Paul Goudriaan:
    15 augustus 2013
    Leuk om jullie belevenissen te lezen. Prachtige foto´s inderdaad! Heel veel plezier in Hong Kong en de verdere reis.
  5. Amber:
    15 augustus 2013
    Dat ziet er weer machtig mooi uit! Doet een beetje denken aan Laos die boottocht en aan Vietnam qua bergen. Wat 'n bofferds toch..nee, wacht: wat hebben jullie een goede keuze gemaakt! Dik verdiend dit!!
    En hilarische foto His met die terror fish ;)
    Veel liefs!
  6. Dick en lies:
    18 augustus 2013
    Weer een leuk verhaal en mooie foto's. Hopen dat jullie goed zijn aangekomen in HongKong!
  7. Albert:
    18 augustus 2013
    Vandaag eens even bijgelezen. Wat een prachtige tocht maken jullie, met plezier jullie verslagen gelezen en genoten van de mooie fotos.
    Veel succes en plezier op het vervolg.
  8. Judith:
    20 augustus 2013
    Heerlijk meegenieten van jullie prachtige reis. En wat is het leuk om Yangshuo weer eens voorbij te zien komen. Zijn we ook geweest. Als je ziek, zwak en misselijk bent is zo'n toeristische plek niet eens zo verkeerd. Wij vonden Hong Kong echt een leuke stad. En ook de vissersdorpjes buiten de stad zijn de moeite waard. Nog een tripje naar Macau in het verschiet? Ook een grappig stukje China met Portugese roots en nu een Las Vegas look alike. Veel plezier en genieten maar.
    Groetjes, Judith
  9. Frank:
    23 augustus 2013
    Lieve meiden, heerlijk om af en toe weg te zwijmelen bij jullie verhalen en foto's.
    in 1993, 20 jaar geleden alweer, heb ik ook op Moon Hill gestaan en met een fietsje door het prachtige Yangshuo gereden... Ik ruik ineens de jasmijnbomen weer die toen in bloei stonden en ik zie het oude mannetje dat voor Uhr kwai (twee kwai, ongeveer 50 cent) op de foto wilde met Moon Hill op de achtergrond.
    Dank voor mooie herinneringen! geniet lekker veder van alles.
    veel liefs Frank