Last but not least; Argentinië, Chili en New York

8 september 2014 - Nijmegen, Nederland

Jippie, we zijn weer thuis! Heerlijk om al onze familie en vrienden weer te zien en om weer in ons huis te zijn: even geen hostels meer zoeken, in rare en vieze bedden slapen, uiteten gaan, maar gewoon zitten op de bank en het journaal kijken! En wat lijkt de wereldreis nu al lang geleden....

Nog maar 4 weken geleden begonnen we aan ons geweldige toetje: de terugtocht via Argentinië, Chili en New York. Hele verschillende plekken, maar allemaal op hun eigen manier weer prachtig en geweldig.

Salta, Argentinië was een fijne stad om bij te komen van onze tochten in Bolivia en dat hebben we dan ook gedaan. De omgeving van Salta is prachtig en de Argentijnse biefstuk en wijn waren zalig. Ook in San Pedro de Atacama, Chili hebben we lekker gegeten, alleen toen hebben we weer zelf in de keuken gestaan. Bij deze plek vind je de droogste woestijn ter wereld en het was vooral bijzonder om hier doorheen te fietsen, de foto's spreken voor zich. Na San Pedro vervolgden we  onze verdere terugreis, met nog een onderbreking van de Colca Canyon tour in Peru. De knaller was uiteraard New York, 6 dagen lang hebben we hier geslenterd, gefietst, geshopt en vooral genoten. Wat een bruisende metropool en wat een afsluiting van een geweldige wereldtrip die er nu echt op zit.

De aankomst op Schiphol was meer dan gaaf, met een spandoek en huilende vrienden en familie die ons in de armen vielen. Wij blij, zij blij.

Langbewaarde weetjes:

Iedere keer bij spannende momenten (bijvoorbeeld in de bus, tijdens wandeltochten) klopten we met onze vingers op ons voorhoofd af dat alles goed zou gaan.

Bij iedere wandeltocht hebben we de gelegenheid aangegrepen om een Tibetaans stenen stapel te maken, zodat de goden ons goed gezind waren.

Bij een busreis ging één van ons als eerste de bus in om een plek te veroveren en de ander bleef net zo lang bij de bagage totdat het ruim werd afgesloten.

We zijn erachter dat we een stukje ouder zijn geworden: hoe vaak hebben we de buren wel niet om stilte gemaand zodat we lekker en vroeg konden slapen. Ook de rimpels na zoveel zon en hoogte verraden dat we echt 20+ zijn.

We hebben elkaar goed afgewisseld op de momenten dat de één er even doorheen zat.

En wat is het heeeerlijk om weer parfum en make-up op te doen en vooral een onderbroek na 1 dag in de wasmand te gooien.

Kortom we are so happy to be back!

1. Judith:
    8 september 2014
    Welkom terug meiden. Wat heb ik genoten van jullie reisverslagje. Af en toe feest van herkenning en af en toe groen van jaloezie...:-)
    Geniet van jullie terugkomst en succes met jullie volgende stap.
    Saludos.
    Judith
  2. Ton:
    9 september 2014
    Lieve Lijn en His,
    zeker is iedereen die jullie lief hebben en andersom blij dat jullie weer veilig in het kleine Holland zijn.
    Iedereen kan terug kijken op een fijne tijd jullie in het echt en wij via de techniek van nu fantastisch.
    Nog een weekje en je zit weer volledig in het westerse Ritme heel anders dan jullie gewend waren en daardoor zal je er ook veel aan terug denken.

Liefs Ton. xxx
  3. Jeroen:
    9 september 2014
    Welkom terug!
  4. Charlotte asberg:
    10 september 2014
    zo blij dat jullie er weer zijn!!! Hisje hoe kan ik je bereiken????
    DIkke dikke knuffels